CORONA COVID-19 MAATREGELEN

Vanaf 17-4 is bekend dat tandartsen als eerstelijns zorgverlener weer mogen behandelen onder strikte voorwaarden. Reden is dat de algemene gezondheid gevaar loopt als de gebitsgezondheid achteruitgaat. Daarnaast is bewezen uit onderzoek, ook in de eerste maanden van de COVID-19 dat de infectie risico’s nihil zijn doordat wij als tandarts al strikte infectiepreventie nastreven.

Door aangescherpte richtlijnen willen wij nog meer zorg dragen voor een veilige behandeling.

De richtlijnen die wij gebruiken:

1. we geven geen handen meer en raken niets aan in de praktijk.
2. patienten desinfecteren de handen bij binnenkomst in de wachtkamer
3. we laten minder patienten binnen op ruimere afstand. U wordt verzocht om alleen te komen zonder begeleiding. In de behandelkamer mag geen begeleiding binnen anders dan bij kinderen. Grote gezinsafspraken proberen we te fragmenteren door een voor een de behandelkamer binnen te gaan.
4. behandelaren hebben mondkapje al op bij binnenkomst patient, met een gezichtsshield
5. indien nodig wordt u verzocht te spoelen met waterstofperoxide 1% voor de behandeling
6. u wordt nadrukkelijk verzocht NIET HET GEZICHT AAN TE RAKEN!!!!!!!!!!!!
7. er wordt extra tijd ingelast om de behandeling te laten verlopen ook omdaarna de stoel en de ruimte te desinfecteren.
8. komt u niet ongevraagd naar de praktijk, maar bel ons eerst.

De volgende patienten mogen voorlopig niet behandeld worden;

A. patienten met een verminderde weerstand zoals
nieraandoeningen,een autoimmuun ziekte, chemotherapie en bestraling en kanker en HIV patienten.

B. PATIENTEN MET SYMPTOMEN VAN MOGELIJK COVID-19 ZOALS VERKOUDHEID, NIEZEN, HOESTEN, KEELPIJN, MOEILIJK ADEM EN KOORTS HOGER DAN 38 GRADEN, OF ALS DEZE NOG NIET TWEE WEKEN VOORBIJ ZIJN

C. personen ouder dan 18 jaar woonachtend in verpleegtehuis of met een verstandelijke handicap

Wij trachten alle patienten maximaal daags voor de afspraak telefonisch te benaderen.
Bij twijfel kunt u ons telefonisch bereiken.

In deze moeilijke tijd willen wij u verzoeken direct met de pin af te rekenen.

Dank u voor uw begrip

sliderachtergrond1-min
sliderachtergrond2-min
parallax